بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان
بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

(شرایط و درآمدها)

برخی از هنرمندان برای ادامه فعالیت هنری خود تصمیم به مهاجرت می گیرند تا بتوانند در محیط و شرایطی جدید، حرفه هنری خودشان را با بهترین کیفیت و بهترین خدمات دنبال کنند.

از این رو شما که در حال مطالعه این مقاله هستید بی شک در دسته هنرمندان قرار خواهید گرفت اما اگر تصمیم به مهاجرت گرفته اید بهتر است ابتدا با بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان آشنا شده و سپس تصمیم گیری نهایی را اتخاذ کنید.

 

امروزه کشور های مختلفی به هنرمندان ویزا جهت اقامت می دهند که در ادامه این قسمت قصد داریم به معرفی بهترین کشور های اروپایی و آمریکایی برای مهاجرت هنرمندان اشاره کنیم.

 

در این مقاله به بررسی 4 کشور به نام های کانادا، استرالیا، اتریش و هلند نگاهی خواهیم پرداخت و برنامه های اقامتی آن ها را برای شما مشخص و معرفی می کنیم.

 

بررسی شرایط مهاجرت هنرمندان به کشور های اروپایی و آمریکایی

برای آن که بتوانید به عنوان یک هنرمند به کشور های اروپایی مهاجرت کنید باید از شرایطی که کشور های مختلف برای شما در نظر گرفته اند اطلاع داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید با تهیه مدارک لازم و برخی فرایند های دیگر به راحتی اقامت خود را دریافت کنید

اما این که این ویژگی ها و شرایط به چه صورت است، در واقع بحث اصلی ما در این مقاله می باشد که در ادامه به صورت مفصل به معرفی و برسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

البته هنرمندان عزیز توجه داشته باشند که صرفا در این مقاله می خواهیم به “معرفی بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان ” بپردازیم! بنابراین اگر کشور موردنظر خود را در بین لیست زیر مشاهده نکردید می توانید در سایر مقالات آن ها را مشاهده کنید.

بررسی شرایط عمومی برای مهاجرت هنرمندان به کشور های خارجی

اگر فردی تصمیم به مهاجرت به کشور های خارجی را داشته باشد باید از میان 7 روشی که برای مهاجرت قانونی در نظر گرفته شده است با توجه به شرایط خود یک مورد را انتخاب نموده و با فراهم نمودن شرایط و مدارک لازم اقدام به اخذ ویزا کند.

 

 از مهم ترین و بهترین روش های مهاجرتی می توان به تولد، ازدواج، تحصیل، سرمایه گذاری، کار و ویزای خاص اشاره نمود. شاید از خودتان بپرسید در این 7 روش اقامتی خبری از ویزای هنرمندان نبود!

 

بله درست است به صورت جداگانه روشی تحت عنوان روش مهاجرتی هنرمندان وجود ندارد، بلکه این روش درد دسته ویزا های خاص قرار می گیرد که فرد می تواند با توجه به شرایط و مدارکی که در این دسته قرار دارد به راحتی ویزای اقامتی خود را دریافت کند.

اگر شما نیز قصد دارید بدانید با استفاده از چه مدارکی می توان ویزای اقامتی هنرمندان را در چند کشور Top دنیا به دست آورد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا به چه صورت است؟

کانادا یکی از بهترین و متنوع ترین کشور ها برای اخذ ویزا های اقامتی است، به دلیل برخورداری از شرایط خوب اقتصادی و منطقه می توان تجربه بسیار ایده آل و منحصر به فردی را برای مهاجران در کشور کانادا در نظر گرفت.

با این حال این کشور برنامه های متنوعی ای را برای مهاجران و به خصوص هنرمندان اتخاذ نموده است که با بررسی های از پیش شده می توان کانادا را در یکی از بهترین کشور های آمریکایی برای دریافت مجوز های اقامت در دسته هنرمندان معرفی نمود.

جالب است بدانید کشور کانادا افرادی که دارای سوابق شغلی و تحصیلی مناسبی هستند را از طریق سیستم برنامه نیروی ماهر کانادا (Federal Skilled Worker) جذب می کند. البته این تنها روشی نیست که شما به عنوان هنرمند می توانید اقامت کانادا را دریافت کنید، همچنین شما می توانید از برنامه های استانی ایالت های کانادا همانند آلبرتا، ساسکاچوان و… نیز بهره مند شوید تا در نهایت بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید.

یکی از اصلی ترین و جنجالی ترین سوالاتی که در این حوزه از ما پرسیده می شود این است که اکثر هنرمندان همانند نویسندگان ورزشکاران و… که به نوعی در دسته مشاغل خود اشتغال زا تقسیم بندی می شوند، چگونه می توانند به این کشور مهاجرت کنند؟ اگر در دسته مشاغل خود اشتغال زا قرار دارید، به راحتی می توانید از مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی استفاده کنید!

افراد در چه زمینه های هنری ای می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

این برنامه به افرادی که در زمینه های متفاوت و مختلفی همانند نویسندگی، نوازندگی، نقاشی، هنرهای تجسمی، بازیگری و … فعالیت می کنند اجازه می دهد که در قابل فعالیت هنری خود و همچنین ارائه سوابق هنری در این کشور مشغول به فعالیت شود، به شرطی که پس از اقامت نیز فعالیت هنری خود را در کانادا ادامه دهد.

حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای هنرمندان چند است؟

افرادی که در دسته هنرمند قرار می گیرند و قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند باید از سیستم امتیاز بندی جذب نیروی کار حداقل امتیاز 35 از 100 را کسب کنند. این مورد از مهم ترین مواردی است که باید یک نیروی هنرمند بتواند به حد نصاب امتیاز لازم برای کسب اقامت دسترسی داشته باشد.

نکته: اگر شما قصد دارید از دولت کانادا دعوت نامه دریافت کنید، بهتر است مجموع امتیازات خود را بالاتر از سایر افراد دیگر برسانید! این امتیاز ها چگونه رتبه بندی خواهند شد؟ در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

امتیازات لازم برای نیروی کار هنرمند در کشور کانادا

همان طور که اشاره نمودیم ، برای آن که بتوانید از طریق این سیستم وارد کشور کانادا شوید باید امتیاز خود را به حد نصاب یعنی 35 از 100 و بالاتر برسانید! اما چه مواردی می تواند در امتیاز بندی ما تاثیرگذار باشد؟

  1. سن متقاضی: بهترین سن برای دریافت ویزای هنرمندی از سن ۲۱ الی ۴۹ سال است. در صورتی که در این رده سنی قرار بگیرید می توانید 10 امتیاز دریافت کنید.
  2. مدرک تحصیلی: در صورتی که از مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه کاری خود و یا … برخوردار باشید می توانید 25 امتیاز دیگر دریافت کنید. مدرک تحصیلی شما حتما باید فوق لیسانس و دکتری باشد.
  3. سابقه کاری و یا فعالیت هنری: به عنوان یک هنرمند در صورتی که می خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید به میزان پنج سال یا بیشتر سابقه کاری و یا هنری داشته باشید. این سابقه باعث می شود شما 35 امتیاز دریافت کنید.
  4. سطح زبان: برخورداری از زبان انگلیسی و فرانسوی می تواند به میزان 24 امتیاز برای شما محسوب شود.
  5. اگر از شرایطی همانند تحصیلات همسر، تحصیل در کانادا، کار در کانادا و .. برخوردار باشید می توانید 6 امتیاز دیگر نیز دریافت کنید.

مهاجرت هنرمندان به کشور استرالیا به چه صورت است؟

از دیگر کشور هایی که می توانید به عنوان هنرمند در آن مشغول به فعالیت شوید، کشور استرالیا است. این کشور به دلیل برخورداری از شرایط خاص جغرافیایی و بازار کار بهترین انتخاب برای هنرمندانی است که قصد پیشرفت و توسعه فعالیت هنری خود را دارند. با این حال اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق فعالیت های هنری را دارید لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا

البته هنرمندان برای آن که بتوانند ویزای هنری و فرهنگی خود را دریافت کنند و از این طریق وارد استرالیا شوند باید زمینه هایی را برای خود فراهم کنند. به عنوان مثال از مهم ترین مواردی که در این حوزه وجود دارد، داشتن سابقه کاری و فعالیت هنری به میزان 2 الی 5 سال است. همچنین افراد در دسته های زیر می توانند به عنوان هنرمند خودشان را به اداره مهاجرتی استرالیا معرفی کنند.

  • افرادی که فعالیت هایی در حوزه کتاب و کتابداری داشته اند.
  • افرادی که وظیفه آن ها حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی و هنری است.
  • افرادی که در حوزه نویسندگی و ویراستاری فعالیت می کنند.
  • افرادی که در زمینه های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و… فعالیت می کنند.
  • افرادی که در حوزه موسیقی و خوانندگی فعالیت می کنند.
  • افرادی که مترجم هستند.
  • افرادی که در زمینه های آهنگسازی، تنظیم کننده آهنگ یا رهبر ارکستر فعالیت می کنند.

امتیاز لازم برای دریافت ویزای هنرمندان در کشور استرالیا به چه صورت است؟

اگر شما قصد دارید به استرالیا مهاجرت کنید باید امتیازات لازم را کسب کنید، به عنوان مثال از مهم ترین موارد می توان به میزان تحصیلات, سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی اشاره نمود که تاثیر مستقیمی در روند کسب امتیاز دارند.

شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش به چه صورت است؟

در سومین مورد از معرفی و بررسی بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به شکور اتریش می رسیم! کشور اتریش یکی از مناسب ترین کشور ها می باشد که هنرمندان می توانند فعالیت هنری و اقامتی خود را با بهترین عملکرد به دست آورند. از این رو اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید از طریق ویزای هنری اقامت اتریش را کسب کنید باید در نظر داشته باشید که ابتدا باید فعالیت های هنری ای در زمینه های هنری  همانند موسیقی، نقاشی و… داشته باشید. همچنین علاوه بر فعالیت هنری به 2 الی 5 سال سابقه فعالیت نیز نیاز دارید تا بتوانید با کسب حداقل امتیاز های لازم، فرایند اخذ ویزای هنری را به خوبی به پایان برسانید.

از مهم ترین مواردی که می توان به عنوان سوابق کاری از آن ها یاد نمود، عبارتند از: جوایز هنری، برخورداری از سابقه کار در گالری های مختلف هنری و… البته حتما هنرجویان عزیز باید توجه داشته باشند که مستنداتی که آن ها ارائه می دهند باید به گونه ای باشد که اثبات کند، تنها راه درآمدی آن ها از فعالیت های هنری است.

همچنین پس از ورود به اتریش فرد باید فعالیت هنری خود را در قالب های مختلفی انجام دهد تا بتواند از پس مخارج و هزینه های زندگی در اتریش بر بیاید.

شرایط مهاجرت هنرمندان به فرانسه به چه صورت است؟

فرانسه همواره پایتخت مهد خلاقیت و نوآوری بوده است! این کشور علاقه بسیار زیادی به جذب هنرجویان در رشته های مختلف دارد، با این حال اگر در زمینه هنری خود فعالیت می کنید و تجربه کافی ای دارید شاید می تواند فرانسه را به عنوان بهترین کشور برای اقامت هنرمندان انتخاب نمود.

طبق نظراتی که از سایر دوستان دیگر کسب نموده ایم، می توان فرانسه را به عنوان کشوری برای مهد خلاقیت ها دانست! از این رو این کشور محل مناسبی برای پیمودن پله های رشد و ترقی هنر است.

هنرمندان چگونه می توانند اقامت و ویزای فرانسه را دریافت کنند؟

اگر شما نیز علاقه به اخذ اقامت و ویزای هنری فرانسه را دارید باید توجه داشته باشید که طبق قوانینی که از سوی این دولت معین شده است، حتما فرد موردنظر باید کارتی تحت عنوان پاسپورت تلنت را دریافت کند. شما با دریافت پاسپورت تلنت می توانید به صورت خود محور فعالیت هنری خود را در این کشور ادامه دهید! البته شما با برخورداری از کارت پاسپورت تلنت می توانید ضمن کسب درآمد در فعالیت های هنری و فرهنگی فرانسه نیز شرکت کنید.

توجه داشته باشید که پاسپورت تلنت تنها یک مجوز اقامتی 4 ساله برای این دسته از افراد می باشد که در صورت نیاز می توان آن را تمدید نمود.

شرایط مهاجرت هنرمندان به هلند به چه صورت است؟

اگر شما قصد دارید از روش های مهاجرتی به هلند مهاجرت کنید باید براساس خواست و قوانینی عمل کنید که توسط دولت هلند برای شما وضع شده است.  این کشور افرادی که قصد دارند از طریق ویزای هنری به این کشور مهاجرت کنند را دقیقا همانند اشتغالان کارآفرین می دانند اما با برخی ریزه کاری ها و تفاوت ها.

برای آن که شما بتوانید اقامت هلند را دریافت کنید باید طرح و پلنی را برای وزارت آموزش و فرهنگ و علوم این کشور ارائه دهید! این پلن باید به گونه ای باشد که نشان دهنده درآمد کافی شما از هنر خود باشد. در غیر این صورت طرح شما مورد پذیرش این وزارت خانه قرار نخواهد گرفت.

البته تفاوتی ندارد که در چه جایگاهی و در چه هنری قرار دارید، تنها شما باید به فکر ارائه دادن برنامه ها و پلن هایی باشید که بتوانید در هلند از آن طریق درآمد زایی کنید.

جمع بندی مقاله معرفی و بررسی بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

در این قسمت همان طور که مشاهده نمودید به معرفی و بررسی بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان پرداختیم! این مقاله صرفا در خصوص بررسی بهترین کشور ها برای مهاجرت هنرمندان بود! البته شما می توانید در سایر کشور های دیگر فعالیت هنری خود را به نمایش بگذارید و از آن طریق ویزای اقامتی دریافت کنید.

حال اگر شما نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید در بخش پایانی این پست سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد را از ما بپرسید تا رد کمترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهیم، البته برای ارتباط سریع تر با تیم ما می توانید از طریق راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی اقدام کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان