اپلیکیشن های موزیک

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها راه‌های جدیدی را برای کشف چند رسانه‌ای در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند. آیا «برنامه آلبوم» آنچه را که برای احیای مجدد فروش موسیقی لازم است دارد؟

رسمی است: آلبوم مرده است. این جملاتی است که همه ما قبلاً بارها شنیده ایم. مرگ آلبوم بیش از یک دهه است که با صدای بلند و مرتب بوق می‌خورد. اگر آلبوم واقعاً در حال مرگ است، لعنتی کند و پر سر و صدا در مورد آن است.

واقعیت این است که اکثر شرکت‌های ضبط هنوز برنامه‌های خود را حول محور انتشار آلبوم‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. مهمتر از آن، گروه ها هنوز هم می خواهند آلبوم بسازند. برای اکثر هنرمندان، پخش کننده طولانی هنوز بیانیه قطعی است: گروهی از آهنگ‌ها که بر اساس موضوع، زمان و مکان به هم مرتبط شده‌اند که به ترتیبی ارائه شده‌اند و بیش از مجموع قطعات آن‌ها جمع می‌شوند. و از نظر عملی و مالی، اگر قرار است گروهی از نوازندگان را دور هم جمع کنید و استودیو رزرو کنید، ممکن است بیش از یک آهنگ را ضبط کنید.

PowerAppsنمی توان انکار کرد که آخرین ارقام تلخ به نظر می رسند. در ابتدای سال 2014، Nielsen SoundScan اعلام کرد که فروش هفتگی آلبوم آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده است. در هفته منتهی به 12 ژانویه، 4.49 میلیون آلبوم فروخته شد که کمترین میزان فروش هفتگی از زمان شروع ضبط در سال 1991 است. این کمتر از یک دهم رکورد فروش 45.4 میلیون آلبوم در هفته منتهی به 24 دسامبر 2000 است. گزارش اواسط سال چندان دلگرم کننده نبود، با فروش آلبوم 15 درصد نسبت به سال قبل – زمانی که فروش قبلاً 8.4 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته بود. به نظر می‌رسد هر «پایین جدید» که برای علامت‌گذاری انتخاب کنید، قبل از مدت‌ها از «کم جدید» جدید پیشی می‌گیرد.

خائنانی از قطعه

مظنونین تحت تعقیب در ارتباط با افت آلبوم باید یک صف منظم تشکیل دهند. به اشتراک گذاری غیرقانونی فایل مقصر اصلی بود، اما پس از اینکه iTunes یک مدل معتبر برای دانلود دیجیتال پولی ایجاد کرد، وحشت شروع به فروکش کرد. اما مدل 99p به ازای هر آهنگی که آیتونز معرفی کرد حتی برای آلبوم مضرتر بود و عملاً هر آهنگساز را به یک مجموعه تک‌آهنگ تبدیل کرد که باید از هم جدا شوند. نگران کننده است که دانلودهای دیجیتال خود اکنون در حال کاهش هستند. فروش آهنگ های دیجیتال در سال 2013 5.7 درصد کاهش یافت – اولین باری که از زمان افتتاح فروشگاه iTunes برای کسب و کار، کاهش یافت – و در نیمه اول سال 2014 مجدداً 13 درصد کاهش یافت. آخرین تهدید: استریمینگ را به جلو بردارید. به نظر می رسد که سرویس هایی مانند Spotify و YouTube ممکن است نه تنها به فروش آلبوم بلکه به فروش موسیقی آسیب برساند.

به نظر می‌رسد وضعیت آلبوم بی‌خطر است، و کسانی هستند که معتقدند همه ما باید دست از آب‌پاشی در اطراف بخش مراقبت‌های ویژه برداریم و به زندگی خود ادامه دهیم. مردم می‌خواهند لیست‌های پخش را پخش کنند، نه آلبوم‌ها را، می‌گویند، پس بیایید آنچه را که می‌خواهند به آنها بدهیم. اما فروش تنها چیزی نیست که آلبوم به دلیل پخش جریانی و دانلود دیجیتال از دست داده است. بسیاری از تجربیات گسترده‌تری که یک آلبوم عالی از یک هنرمند بزرگ را به چنین مصنوع لذت‌بخشی تبدیل کرده بود نیز از بین رفته است.

وینیل LP خوب قدیمی را در نظر بگیرید. علیرغم چندین دهه پیشرفت در فناوری دیجیتال، وینیل هنوز هم برای بسیاری، قالب قطعی آلبوم است. این صدای با کیفیت بالا، فشرده نشده، آثار هنری با فرمت بزرگ، تیتراژ و نت‌های آستین را برای کسانی که باید بدانند چه کسی در هر آهنگ اجرا کرده و تولید کرده است، و حس داشتن فیزیکی موسیقی را به شکل لمسی دلپذیر ارائه می‌دهد – و این موارد عبارتند از به طور کامل در تعامل ما با MP3 ها و موسیقی های جریانی وجود ندارد. جالب است بدانید که وینیل یکی از حوزه‌هایی است که فروش آلبوم در آن در حال رشد است. اعداد در مقایسه با بازار کلی اندک هستند، اما آیا ممکن است با حفظ فضایل قدیمی «تجربه آلبوم»، وینیل توسط مخاطبانی که در حال حاضر از آنچه ارائه می‌شود راضی نیستند، دوباره کشف شود؟

برنامه، برنامه و دور

اینجاست که مفهوم «برنامه آلبوم» مطرح می‌شود. ایده این است که آلبومی که در قالب برنامه ارائه می‌شود، صدا را همراه با تصاویر، متن و محتوای چندرسانه‌ای در بسته‌ای مفید و غیرقابل دزدان دریایی می‌آورد، می‌تواند قرن بیست و یکم را ارائه دهد. تجربه همهجانبه قدیم را بپذیرید.

چندین هنرمند قبلاً این ایده را بررسی کرده اند. اگرچه بعداً بر روی سی‌دی و وینیل ظاهر شد، آلبوم بیوفیلیا از Björk در ابتدا صرفاً به عنوان یک برنامه منتشر شد. این آلبوم بیشتر یک اثر هنری تعاملی است تا یک آلبوم معمولی، کاربر را دعوت می کند تا آهنگ ها را به هر ترتیبی از طریق تجسم های گرافیکی و عناصر بازی مانند که خود موسیقی را تغییر می دهد، کاوش کند. برایان انو، پیتر گابریل و فیلیپ گلس نیز اپلیکیشن‌های موسیقی جذابی تولید کرده‌اند که کاربر را تشویق به تنظیم مجدد و بازی با کار خود می‌کند. در همین حال، برنامه Artpop لیدی گاگا یک همراه معمولی برای آلبومی به همین نام بود، در میان چیزهای دیگر از کاربران دعوت می کرد تا GIF های متحرک ایجاد کنند تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اما این خلاقیت ها واقعا بیشتر برنامه هستند تا آلبوم. اگر اولویت های شما برعکس باشد، قالب چه کاری می تواند انجام دهد؟

برنامه جزیره‌ای برنهافت محصولی لوکس است که دارای ارزش تولید بسیار بالا و قیمت مناسب است.برنامه جزیره‌ای برنهافت محصولی لوکس است که دارای ارزش تولید بسیار بالا و قیمت مناسب است.برنامه Islander نه تنها شامل یک پخش کننده موسیقی معمولی با کیفیت بالا، بلکه یک میکسر هشت کاناله است که به شما این امکان را می‌دهد تا تعادل ساقه برخی از آهنگ‌ها را مجدداً متعادل کنید.برنامه Islander نه تنها شامل یک پخش کننده موسیقی معمولی با کیفیت بالا، بلکه یک میکسر هشت کاناله است که به شما این امکان را می‌دهد تا تعادل ساقه برخی از آهنگ‌ها را مجدداً متعادل کنید.یک مثال عالی، اپلیکیشن Islander است که توسط توسعه دهندگان بریتانیایی HD360 برای خواننده و ترانه سرای نروژی برنهافت ایجاد شده است. این برنامه برای iPhone و iPad طراحی شده و به عنوان «اولین برنامه موسیقی واقعی HD» نام‌گذاری شده است، آلبوم کامل را با سرعت 24 بیت/48 کیلوهرتز با پخش‌کننده موسیقی داخلی ارائه می‌کند. این یک چیز زیبا طراحی شده است که کاربران را دعوت می‌کند تا روی یک سری عناصر مختلف، از جمله اطلاعات پس‌زمینه گسترده در هر آهنگ و برگه‌های متن دست‌نویس از جلسات ضبط، با تلاقی‌ها و بازنویسی‌ها، انگشت خود را بکشند. با چک لیست اصلی نقاط مثبت وینیل – صدای با کیفیت بالا، هنر آستین، یادداشت‌های لاینر، تجربه لمسی و فیزیکی – به خوبی و واقعاً علامت‌گذاری شده است، برنامه Islander بسیار بسیار فراتر می‌رود.

10 ویدیو برای تماشا وجود دارد، از جمله مصاحبه و اجرای زنده منحصر به فرد، و یک ویدیوی منحصر به فرد 360 درجه از اجرای زنده استودیویی. کاربر دوربین را کنترل می‌کند و می‌تواند در حین بازی گروه، زاویه دید خود را در اطراف استودیو بچرخاند، اجراهای فردی را انجام دهد و تجهیزات و قرار دادن میکروفون را بررسی کند. آیکون ها ظاهر می شوند و اطلاعات تکمیلی را در مورد اعضای گروه می دهند. شاید کمتر هیجان‌انگیزتر، اما برای ستاره پاپ امروزی کاملاً ضروری است، فروشگاه کالا و بخش رسانه‌های اجتماعی، دارای فیدهای تعبیه‌شده از همه کانال‌های رسانه اجتماعی Bernhoft.

راه دیگری برای تعامل با موسیقی برنهافت از طریق ایستگاه حلقه است.راه دیگری برای تعامل با موسیقی برنهافت از طریق ایستگاه حلقه است.در بخش‌های Music Studio و Loop Station، چیزها حتی بیشتر تعاملی می‌شوند. اولی یک میکسر هشت کانالی است که به شما امکان دسترسی مستقیم به پایه های آهنگ، تنظیم سطوح، حرکت و ریورب را می دهد، در حالی که اشعار به سبک کارائوکه در بالای صفحه حرکت می کنند. حتی یک کانال اضافی وجود دارد که می توانید قطعات خود را از بالا، از طریق میکروفون داخلی یا ورودی صوتی دستگاه خود ضبط کنید. Loop Station به کاربر این امکان را می دهد که خلاقیت متفاوتی داشته باشد. بسیاری از آهنگ های Bernhoft با استفاده از یک پدال لوپر ساخته می شوند و در اینجا می توانید همین کار را با روشن و خاموش کردن عناصر مختلف آهنگ انجام دهید و آنها را به دلخواه خود لایه بندی کنید. تعداد محدودی آهنگ برای پخش در هر یک از این بخش ها موجود است، اما پیشنهاد این است که ممکن است در به روز رسانی های بعدی آهنگ های بیشتری اضافه شود. این یکی دیگر از نقاط قوت برنامه آلبوم است: محتوا نباید ثابت باشد. هنرمند می‌تواند به افزودن موسیقی و ویدیوی جدید ادامه دهد یا از طریق خریدهای درون‌برنامه، مطالب اضافی را بفروشد.

برنهافت در بیانیه رسمی مطبوعاتی می گوید: “من از دنیای سی دی ها، به اشتراک گذاری فایل، پخش جریانی و سپس بازگشت به تمرکز وینیل آمده ام.” کاری که ما می‌خواستیم با این اپلیکیشن انجام دهیم این بود که همه این‌ها را کنار هم بیاوریم و حس یک آستین دروازه را وارد دنیای دیجیتال کنیم. این پر از محتوای شگفت‌انگیز است، اما موسیقی قلب برنامه است و با کیفیت HD است – دقیقاً همانطور که وقتی برای اولین بار موسیقی را در استودیو ایجاد می‌کردیم، آن را شنیدم.»

پشت شیشه

ایجاد این برنامه توسط فیلیپ تنانت، یک تهیه کننده و مهندس سابق که از اعتباراتش می توان به Depeche Mode، The Cure و Dexy’s Midnight Runners اشاره کرد. مانند برنهافت، او به این رسانه و پتانسیل آن برای آوردن شنونده مستقیم به استودیو علاقه دارد.

او توضیح می‌دهد: «تمام چیزهایی که در استودیو اتفاق می‌افتد و من آن‌ها را دوست دارم – این همان چیزی است که ما در تلاش هستیم به مردم ارائه کنیم. «هیجان دیدن یک آهنگ در حال ساخت، دیدن اینکه چگونه اشعار تغییر می‌کند و تنظیم‌ها با هم ترکیب می‌شوند، شما فقط همان کیفیت صوتی را که هنرمند در استودیو هنگام میکس می‌شنود، دریافت نمی‌کنید. شما همچنین تمام نت‌های خطی، برگه‌های اشعار، عکس‌ها را دریافت می‌کنید – اینها چیزهایی هستند که ما در طول ساخت یک رکورد برای خودمان می‌گیریم. سپس با Loop Station و کنسول میکس، واقعاً می توانید نحوه ایجاد آهنگ ها را مشاهده کنید. شما می‌توانید به تک تک عناصر ضبط گوش دهید و خودتان آن‌ها را ریمیکس کنید، بنابراین می‌توانید ببینید که درامر چه کار می‌کند، بخش گیتار چگونه با باس کار می‌کند.»

در حالی که برنامه Islander به طور درخشان به اهداف خود دست می یابد، هنوز برخی از سؤالات مهم باقی مانده است. این برنامه با قیمت 13.99 پوند، یک محصول ممتاز است و با حجم تقریباً 2 گیگابایت، با توجه به فضای ذخیره سازی نسبتاً متوسط ​​در اکثر تلفن ها و تبلت ها، کوچک نیست. به هر دوی این دلایل، تصور اینکه کسی تمام موسیقی خود را از این طریق بخرد، سخت است. بنابراین آیا این فرمتی فقط برای طرفداران هاردکور است یا اینکه اپلیکیشن آلبوم در کنار فرمت‌های دیجیتال و فیزیکی موجود به یک حالت استاندارد برای انتشار تبدیل می‌شود؟ مخاطبی که عادت داشت از هنرمندی به هنرمند دیگر در یک سرویس استریم پرش می‌کرد، یا کل کتابخانه موسیقی خود را با استفاده از پخش‌کننده‌ای مانند iTunes مرور می‌کرد، در مورد قالبی که عمداً یک آلبوم را به عنوان یک موجودیت جداگانه بسته‌بندی شده در بسته‌بندی مجزای خودش قرار می‌داد، چه احساسی خواهد داشت؟

ما احساس می‌کنیم که مردم آیپدهای خود را با صدها مورد از این چیزها پر نمی‌کنند. ما صدها آلبوم مورد علاقه نداریم، چندتا داریم.» تنانت می گوید. هدف اصلی این برنامه این است که مردم را از پخش جریانی و خرید یک MP3 از اینجا و آنجا دور کند. من استریم و MP3 را راهی برای کشف موسیقی جدید می‌دانم، اما وقتی چیزی را که دوست دارید شنیدید، می‌خواهید در آن غوطه‌ور شوید، و اینجاست که می‌بینم برنامه وارد می‌شود.

قرار است این آلبوم به عنوان آلبومی شنیده شود که در آن از ابتدا تا انتها گوش می دهید. شما خود را در آن غوطه ور می کنید زیرا به هنرمند و موسیقی اهمیت می دهید، و همانطور که ما وقتی به آلبوم های وینیل گوش می دادیم، روی آن تمرکز می کنید. اجازه دادن به یک آلبوم از ابتدا تا انتها برای پخش انحصاری وینیل نبود – ما این کار را با سی دی و کاست نیز انجام دادیم – اما به نوعی با پخش و لیست پخش متوقف شد. این سعی دارد مردم را به عقب بکشد و بگوید: «این یک بیانیه هنری کامل است. شما از اینجا شروع می‌کنید و به آنجا پایان می‌دهید، و اگر می‌خواهید در مورد نحوه ایجاد این برنامه بیشتر بدانید، به جنبه‌های دیگر برنامه بروید و دریابید که چگونه همه آن را با هم ترکیب کرده‌ایم.»

کمپین موفقیت‌آمیز Kickstarter برای راه‌اندازی پخش‌کننده موسیقی با وضوح بالا Pono نیز به تمایل آشکار برای کیفیت صدای بهتر کمک می‌کند. آیا Tennant این را به عنوان بخشی از همان تصویر برنامه آلبوم می بیند؟ او می گوید: «پونو بسیار جالب است. او در تلاش است مخاطبان مشابهی را بیابد، به این دلیل که صدای سطح بالایی برای افرادی است که واقعاً می‌خواهند به موسیقی گوش دهند. اما من فکر می کنم این اشکال دارد که شما باید سخت افزار جدید بخرید و محتوای بصری ندارد. من فکر می‌کنم امروزه بسیاری از مردم به همان اندازه که به موسیقی گوش می‌دهند، موسیقی را تماشا می‌کنند، و فکر می‌کنم ما باید به آن توجه کنیم. پونو ویژگی‌های خود را دارد، اما شما هنوز نت‌های آستین را از دست می‌دهید، آثار هنری آلبوم را از دست می‌دهید، شما جنبه بزرگی از آنچه یک هنرمند واقعاً درباره آن است را از دست داده‌اید، حتی اگر کیفیت صدای بهتری دریافت کنید.

او می‌گوید اپلیکیشن آلبوم به هنرمند اجازه می‌دهد تمام این جنبه‌ها را در کنار هم نگه دارد و تصویر کاملی از کار خود را به مخاطبان خود ارائه دهد.

تحقیق اپلیکیشن

برنامه Islander بسته ای چشمگیر است که تجربه ای غنی و همه جانبه را ارائه می دهد. اگرچه هر آلبوم یا هنرمندی شایستگی این عمق و گستردگی محتوا را ندارد، تصور آینده ای برای برنامه های آلبوم به عنوان رسانه ای برای نسخه های لوکس نسخه های جدید A1 و انتشار مجدد گسترده آلبوم های کلاسیک از گذشته آسان است. ایده نشستن روی مبل، iPad در دست و گم شدن در یک رکورد عالی ایده جذابی است. برنامه آلبوم همچنین به موقع می رسد تا از حرکت به سمت سیستم های سرگرمی خانگی به هم پیوسته بهره برداری کند. شاید به زودی تبلت خود را به سیستم بلندگوی بی‌سیم خود متصل کنید تا با نسخه‌های بازسازی‌شده دیگری از Dark Side Of The Moon بازی کنید، سپس برخی از فیلم‌های بایگانی کنسرت را که مستقیماً روی تلویزیون هوشمندتان پخش می‌شود، تماشا کنید. این آلبومی است که دوباره به عنوان یک مرکز سرگرمی چند رسانه ای طراحی شده است.

با این حال، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هنوز چند چیز وجود دارد که باید مرتب شود. با توجه به اینکه این قالب جدیدی است که طیف وسیعی از محتوا – از صوتی و تصویری گرفته تا اشعار و نت‌های موسیقی – را که همگی توسط توافق‌نامه‌های مختلف پوشش داده می‌شوند، ترکیب می‌کند، چگونه کار خواهند کرد پرداخت‌های مجوز و حق امتیاز؟ وقتی یک برنامه آلبوم فروخته می شود، آیا مانند دانلود استاندارد در نمودارهای رسمی ثبت می شود؟ هزینه ساخت اپلیکیشن های آلبوم چقدر خواهد بود و مردم حاضرند چه قیمتی برای آنها بپردازند؟

اینها سوالاتی هستند که برنامه آلبوم دیگری امیدوار است به آنها پاسخ دهد. پروژه‌ای که توسط صندوق تحقیق و توسعه دیجیتال بریتانیا برای هنرها پشتیبانی می‌شود، به طور خاص به قابلیت اجرای برنامه به‌عنوان قالب آلبوم نگاه می‌کند. به عنوان یک مورد آزمایشی، تیم پروژه – آژانس موسیقی Script، توسعه دهندگان برنامه AgencyMobile و محققان در موسسه تحقیقاتی فرهنگ های اقتصاد دیجیتال (CoDE)، بخشی از دانشگاه آنگلیا راسکین در کمبریج – یک برنامه آلبوم برای هنرمند شرکت ضبط Domino، فرانسوا، تولید کرده اند. و کوه های اطلس

سر و صدای زیادی در مورد برنامه های آلبوم آزمایشی منتشر شده توسط تعدادی از هنرمندان مانند بیورک و لیدی گاگا تا کنون وجود داشته است، اما تا کنون هیچ کس به درستی به هزینه ها و مزایای مصرف کنندگان، هنرمندان و شرکت های ضبط نگاه نکرده است. دکتر راب توسن، مدیر CoDE توضیح می دهد. ما می‌خواستیم بفهمیم که مخاطبان چقدر از مصرف موسیقی به این روش استقبال می‌کنند و می‌خواستیم ببینیم هنرمندان در صورت فرصت با این فرمت چه کاری می‌توانند انجام دهند. مهم‌تر از همه، ما می‌خواستیم موانعی را درک کنیم – از مسائل فنی گرفته تا هزینه توسعه و عدم آگاهی – که ممکن است برای موفقیت این قالب نیاز به غلبه بر آنها داشته باشد. اگرچه برنامه آلبوم دارای نقاط قوت بالقوه زیادی است، اما سؤالات مربوط به نحوه رسیدگی به حق امتیاز، واجد شرایط بودن نمودار و توزیع همچنان باقی است، و اگر قرار است قالب به طور گسترده‌تری مورد استقبال قرار گیرد، باید به این موارد پاسخ داده شود.

ساخت آهنگ

برنامه Piano Ombre برای فرانسوا و کوه های اطلس ایجاد شده است، تا حدی برای آزمایش آب در مورد قابلیت تجاری فرمت.برنامه Piano Ombre برای فرانسوا و کوه های اطلس ایجاد شده است، تا حدی برای آزمایش آب در مورد قابلیت تجاری فرمت.در طراحی نسخه برنامه iOS آلبوم François و کوه‌های اطلس، Piano Ombre، تیم توسعه آگاهانه از برخی از ویژگی‌های تعاملی تجربی‌تر که در سایر برنامه‌های آلبوم دیده می‌شود کوتاه آمد و در عوض به آنچه که ممکن است ویژگی‌های «استاندارد» را تشکیل دهد، پایبند ماند. انتشار اپلیکیشن آلبوم پخش‌کننده موسیقی این برنامه، فول آلبوم را با فرمت iTunes Plus (AAC) ارائه می‌دهد – همچنان فشرده است، اما با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه، کیفیت بالاتری نسبت به اکثر MP3‌ها دارد – و کاربر همچنین می‌تواند آلبوم کامل را در دستگاه خود به صورت MP3 و غیرفشرده دانلود کند. فرمت های WAV به نظر می رسد این یک گام معقول برای آرام کردن کسانی است که این ایده را دوست ندارند که فقط بتوانند از طریق برنامه به آلبوم گوش دهند. با این حال، در حالی که در حال گوش دادن به آلبوم در برنامه هستید، می‌توانید انگشت خود را به چپ و راست بکشید تا یادداشت‌های گسترده در پس‌زمینه هر آهنگ، همراه با اشعار به زبان فرانسوی و انگلیسی، که در زمان آهنگ حرکت می‌کنند، ظاهر شوند. همچنین این گزینه وجود دارد که آکوردهای گیتار را در بالای متن آهنگ روشن کنید تا بتوانید با آن بنوازید.

با کاوش در بقیه برنامه‌ها، فهرستی از کنسرت‌های آینده، با گزینه‌ای برای خرید بلیط مستقیم از طریق برنامه، به‌علاوه عکس‌های گروه موسیقی و یک دفتر خاطرات تور، که همگی از اینترنت بیرون کشیده شده‌اند و به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند، پیدا خواهید کرد. پیشینه گروه، فهرست کاملی از آهنگ‌های آلبوم، پیوندی به فروشگاه اینترنتی دومینو برای خرید موسیقی بیشتر توسط گروه، پیوندهایی به رسانه‌های اجتماعی، و مجموعه‌ای از فهرست‌های پخش ویدیویی شامل مجموعه‌ای زیبا از آهنگ‌ها و هنرمندانی وجود دارد که به طور مستقیم بر ساخت آلبوم تأثیر گذاشت.

Sun Tracker یک روش منظم برای تغذیه محتوای اضافی به طرفداران است.Sun Tracker یک روش منظم برای تغذیه محتوای اضافی به طرفداران است.غیرمعمول ترین ویژگی چیزی به نام ردیاب خورشید است که ظاهراً توسط فرانسوا مری، خواننده اصلی پیشنهاد شده است. Sun Tracker با استفاده از موضوع کلی آلبوم یعنی انتخاب نور به جای تاریکی، از ژیروسکوپ و قطب نما داخلی آیفون و آیپد استفاده می کند تا به شما نشان دهد خورشید کجاست، چه در شب یا روز و چه در داخل یا خارج باشید. شما به سادگی دستگاه را به اطراف حرکت دهید تا محیط اطراف خود را با دوربین اسکن کنید تا زمانی که یک دایره قرمز بزرگ (همانطور که روی جلد آلبوم دیده می شود) روی صفحه ظاهر شود. سپس می توانید عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید. با انجام این کار، یکی از 24 آهنگ جایزه مختلف موجود در برنامه باز می شود – یکی برای هر ساعت از روز، بنابراین برای گوش دادن به آنها باید در نیمه شب ردیابی خورشید زیادی انجام دهید!

این یک برنامه عالی است و استفاده از آن لذت بخش است، و دوباره حس عمق و محتوایی که در دانلودهای دیجیتال وجود ندارد را به شما می دهد. با داشتن انیمیشنی که توسط خود فرانسوا برای این برنامه طراحی شده است، یک حس قطعی وجود دارد که شخصیت هنرمند از طریق آن ظاهر می شود و آن را با احساس نسبتاً صیقلی و جذابش نسبت به برنامه Bernhoft عجیب و غریب تر و جایگزین می کند. حتی Sun Tracker، به همان اندازه که عجیب و غریب است، یادآور این است که این یک کار خلاقانه است، نه فقط یک سیستم ارائه موسیقی کاربردی.

هزینه برنامه Piano Ombre در اپ استور اپل 7.49 پوند است – کمتر از دانلود مستقیم دیجیتال از فروشگاه موسیقی iTunes – و از آنجایی که قیمت این برنامه شامل دانلود دیجیتال کامل و بدون ضرر نیز می شود، بسیار معقول به نظر می رسد.

دکتر راب تولسون می‌گوید: «بازخوردی که از سوی مصرف‌کنندگان و صنعت موسیقی دریافت کرده‌ایم بسیار مثبت بوده است. هنگامی که ما برنامه را در مقابل مصرف کنندگان قرار دادیم و نشان دادیم که چه کاری می تواند انجام دهد، اکثریت واقعاً پذیرا بودند. من فکر می‌کنم که چالش ایجاد این آگاهی از چیستی برنامه‌های آلبوم و نوع تجربه‌ای است که ارائه می‌دهند، و ممکن است نیاز به حمایت لیبل‌ها و هنرمندان بزرگ، شرکت‌های فناوری سازنده تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، و توزیع‌کنندگان بزرگ دیجیتال داشته باشد. موسیقی هایی مانند اپل، گوگل و آمازون.»

Uncharted Waters

برنامه Piano Ombre موفقیت جزئی به دست آورده است زیرا اولین برنامه آلبومی است که توسط شرکت نمودار رسمی بریتانیا شناخته می شود، البته از طریق یک مسیر کمی مداری. هنگامی که کاربران آهنگ های آلبوم را روی دستگاه خود دانلود می کنند، فروش از طریق شرکت ضبط در نمودار ثبت می شود. دلیلی وجود ندارد که فروش اپلیکیشن آلبوم به طور مستقیم در نمودارها لحاظ نشود، اما برای تحقق آن به اراده جمعی بازیکنان کلیدی نیاز است. بنابراین، آیا صنعت موسیقی قرار است پشت این قالب جدید بنشیند و به آن شتاب لازم را بدهد؟

یک مزیت بزرگ فرمت برنامه، پتانسیل تبلیغات متقابل با سایر فعالیت‌ها مانند نمایش‌های زنده است.یک مزیت بزرگ فرمت برنامه، پتانسیل تبلیغات متقابل با سایر فعالیت‌ها مانند نمایش‌های زنده است.تولسون می‌گوید: «ما با لیبل‌ها، ناشران موسیقی و افرادی که در زمینه صدور مجوز موسیقی کار می‌کنند صحبت کرده‌ایم و علاقه زیادی به این قالب وجود داشته است. “من فکر می کنم همه احساس می کنند که این اتفاق خواهد افتاد – باید اتفاق بیفتد – فقط “چه زمانی” و “چگونه” نامشخص است. شرکت‌های ضبط علاقه‌مند به انتشار آلبوم‌ها به‌عنوان برنامه و استفاده از برنامه‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغاتی پیش از انتشار هستند، ناشران پتانسیل ارائه نت‌های موسیقی و فیلم‌های آموزشی موسیقی را در برنامه‌ها می‌بینند، و هنرمندان آشکارا از فرمت دیجیتالی که به آنها اجازه می‌دهد کارهای بیشتری انجام دهند هیجان‌زده هستند. و زمانی که آهنگ‌های آن‌ها به تازگی بر روی iTunes ریخته می‌شود، خلاق‌تر از آن‌ها هستند.

با این حال، بدون هیچ توافقی در مورد اینکه چه کسی چه چیزی را از نظر کارمزد و حق امتیاز دریافت می کند، صدور مجوز باید بر اساس برنامه به برنامه مذاکره شود. اگر صنعت بتواند گرد هم آمده و بر روی یک الگوی مجوز استاندارد برای برنامه‌های آلبوم به توافق برسند – در حالت ایده‌آل، به هنرمند و دارندگان حقوق پاداش داده می‌شود و در عین حال پول کافی برای شرکت ضبط باقی می‌ماند تا هزینه توسعه برنامه را پس از پرداخت توسط توزیع‌کننده دیجیتال جبران کند. قطع آنها – تصمیم برای ادامه دادن و ایجاد نسخه های برنامه از آلبوم های جدید بسیار آسان تر خواهد شد. از آنجایی که این یک فرمت جدید است، هزینه تولید یک برنامه آلبوم در حال حاضر بالا است، اما کاهش می یابد. فکر می‌کنم ممکن است شرکت‌های ضبط بزرگ‌تر را ببینیم که هر کدام یک قالب استاندارد برای خود ایجاد می‌کنند که می‌تواند برای هر یک از هنرمندان و آلبوم‌هایشان سفارشی شود.»

Appwardly Mobile

شکی نیست که در آینده نزدیک شاهد انتشار موسیقی های بیشتری در قالب اپلیکیشن خواهیم بود. اینکه در طولانی‌مدت برنامه آلبوم چه خواهد بود و فرمت آن چقدر گسترده خواهد شد، چندان مطمئن نیست. آنچه که می‌توانیم به طور قطع بگوییم این است که روزهایی که هنرمندان و تهیه‌کنندگان می‌توانستند نگران ساخت موسیقی باشند، به پایان رسیده است. عکس‌ها، ویدیوها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی – اینها همه چیزهایی هستند که اکثر سازندگان موسیقی باهوش رسانه قبلاً انجام می‌دهند، اما در دنیایی از برنامه‌های آلبوم، آنها بخشی از محصول هستند تا فعالیت‌های تبلیغاتی مکمل آن. اما یک برنامه همچنین می‌تواند این رشته‌ها را به هم نزدیک کند، در حالی که برای خروجی هنرمند پول نقد دریافت می‌کند.

برنامه آلبوم مزایای بسیار قابل توجهی را برای نوازندگان و تهیه کنندگان ارائه می دهد. اهمیت تیتراژ آلبوم اغلب نادیده گرفته می شود، اما در حوزه دیجیتال اغلب به سادگی هیچ سابقه ای از نوازندگان و مهندسانی که سخت برای ساخت موسیقی کار می کنند وجود ندارد. علاوه بر این، این برنامه به هنرمند اجازه می دهد تا نحوه ارائه کار خود از کیفیت صدا گرفته تا ترتیب اجرا را کنترل کند. مهمتر از همه، این یک محصول رضایت بخش با ارزش افزوده زیاد است که امیدواریم افراد بیشتری را تشویق کند که نه تنها برای موسیقی که گوش می دهند، بلکه کل آلبوم را بخرند.

اما آیا این فرمت برای مصرف آلبوم در آینده خواهد بود؟ بعید به نظر می رسد که هر قالبی “فرمت” باشد. سایر اشکال رسانه‌ها، از تلویزیون و فیلم گرفته تا کتاب و مجلات، در حال حاضر به سمت مدلی حرکت می‌کنند که هر طور که می‌خواهید، که در آن فناوری ارائه‌دهنده محتوا مبتنی بر وب است و مصرف‌کننده می‌تواند نحوه دسترسی به آن را انتخاب کند. یک وب سایت یا یک برنامه، و از طریق رایانه شخصی، تلفن هوشمند، تبلت یا تلویزیون آنها. بنابراین ممکن است در مورد موسیقی هم باشد. نقش حیاتی که اپلیکیشن‌های آلبوم می‌توانند در کوتاه‌مدت ایفا کنند، ایجاد یک نقطه کانونی برای کاری است که هنرمندان تولید می‌کنند، رشته‌های پراکنده خروجی‌شان را کنار هم می‌کشند و به آنها کنترل بیشتری می‌دهند. اگر برنامه‌های آلبوم‌ها بتوانند ثابت کنند که اشتهای عمومی برای تجربه‌ای غنی‌تر از موسیقی وجود دارد که بسیار مهم است که مردم مایلند برای آن هزینه بپردازند، صنعت به‌عنوان کل باید حتماً به آن توجه کند.

سیاره برنامه ها

اگر می‌خواهید روش‌هایی را که در آن نوازندگان و هنرمندان در حال حاضر از فرمت برنامه استفاده می‌کنند، کشف کنید، در اینجا پنج مورد از جالب‌ترین «برنامه‌های آلبوم» ایجاد شده وجود دارد:

دو «برنامه آلبوم» خلاقانه کلاسیک: Björk's Biophilia و Philip Glass's REWORK_.دو «برنامه آلبوم» خلاقانه کلاسیک: Björk’s Biophilia و Philip Glass’s REWORK_.PowerApps

بیورک: بیوفیلیا

این اپلیکیشن شگفت‌انگیز، ذهن‌افکن، کاربران را به کاوش در یک کهکشان سه بعدی دعوت می‌کند که در آن هر صورت فلکی آهنگی متفاوت از آلبوم است. هر کدام دارای انیمیشن‌های انتزاعی هستند که به شما امکان می‌دهند به روشی متفاوت با موسیقی ارتباط برقرار کنید. این برنامه MIDI را برای کنترل سازهای خارجی خروجی می دهد و به طور گسترده در آموزش موسیقی استفاده شده است.

فیلیپ گلس: REWORK_

بابای موسیقی مینیمالیستی هنوز با بچه ها سر و کار دارد! نسخه برنامه آلبوم ریمیکس Glass’s Rework_ دارای تجسم های تعاملی از تمام 11 آهنگ، به علاوه «Glass Machine» است که به شما امکان می دهد با کنترپوان چند ریتمیک با تعامل با دو دیسک چرخان، بازی کنید.

پیتر گابریل: کاشی های موسیقی

برنامه Music Tiles که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد آلبوم So Gabriel منتشر شد، دارای ریشه‌های برگرفته از آهنگ‌های جلسه اصلی است که با کاشی‌های کد رنگی نشان داده شده است. هنگامی که کاشی ها روی یک شبکه قرار می گیرند، ساقه هایی که بازی می کنند توسط موقعیت و اتصالات بین کاشی ها دیکته می شوند و ترتیبات جدیدی ایجاد می کنند.

خورخه درکسلر: ن

این برنامه از آهنگساز اسپانیایی Drexler دارای سه آهنگ است – یکی ارکسترال، یک کر و یک آواز – به طور خاص به عنوان قطعات تعاملی نوشته شده است. کاربر می تواند قسمت هایی را مرتب کند و قبل از به اشتراک گذاشتن کار خود با دیگران از طریق اینترنت تصمیم بگیرد که کدام عناصر در ترکیب بندی استفاده شود.

پل مک کارتنی: Band On The Run، McCartney، McCartney II، RAM و Wings Over America

پنج آلبوم انفرادی Macca که بیشتر برای نمایه هنرمند قابل توجه است تا محتوای تعاملی، مجدداً در قالب برنامه منتشر شده است. این برنامه‌ها شامل صدای بازسازی‌شده، ویدیوهای مختلف از فیلم‌های تمرین گرفته تا مستندها و مصاحبه‌ها، عکس‌ها و آلبوم‌های کمیاب و تک‌آثار هنری هستند، هزینه هر کدام 5.49 پوند است که بسیار کمتر از خود آلبوم‌های بازسازی‌شده. نشانه ای از چیزهای آینده؟

اشتراک گذاری